Handledarutbildning/ Introduktionsutbildning

Handledarutbildning / Introduktionsutbildning Kursdatum 2024 enligt länk nedan:

***************************************************

Handledarutbildning för elev och handledare

Kostnad: 700 kr/person och kurstillfälle

• Anmälan är bindande!
  • Vid ej avbokad anmälan senast kl 13:00 vardagen innan, debiteras hela kostnaden/person.

UTBILDNINGEN ÄR PÅ TRAFIKSKOLAN.

Kursen är tänkt att vara en vägledning för er som ska börja med privat övningskörning. Den ska skapa förutsättningar för en säkrare och mer effektiv övningskörning. Kursinnehållet styrs av Trafikverkets kursplan för Introduktionsutbildning.

Efter kursen ska blivande handledare och elev ha fått information om och känna till:

• Körkortsutbildningens mål och innehåll samt regler för övningskörning.
  • Planering och strukturering av övningskörning, samt
  • För trafiksäkerheten viktiga faktorer.

Vi tror att ni kommer få en mycket ”matnyttig” och intressant kväll med massor av tips för hur ni kan lägga upp er mängdträning hemma.
Vår samlade kompetens och erfarenhet inom trafikutbildning kan hjälpa er att uppnå målet snabbt och säkert.

När Introduktionsutbildningen registreras gäller den i fem år från den dag utbildningen genomfördes, både för handledaren och för eleven.

Eleven måste vara minst 15 år och 9 månader för att få gå utbildningen.

Bokning

Bokning görs via vår E-handel, Klicka här för att boka online

Vad krävs för att bli handledare?

För att din ansökan ska bli godkänd måste

• du ha fyllt 24 år
  • din elev ha ett körkortstillstånd
  • du och din elev ha gått en introduktionsutbildning under de senaste fem åren, om övningskörningen gäller för bil
  • du ha ett giltigt körkort från Sverige eller ett annat EES-land. Du ska ha haft behörighet för det fordon som ni ska övningsköra med under sammanlagt minst fem av de senaste tio åren.

För mer information och för att ansöka om handledarskap, Klicka här